Sayfalar

14 Nisan 2013 Pazar

Honda Shadow Gidon Yükseltme ile İlgili Her Şey

Merhaba

Uzun süredir gidon yükseltme işi için araştırma yapmaktaydım ancak Türkiye bu konuda malumunuz çok kısır, forumdan da ses çıkmayınca biraz cesaretime biraz da ustama güvenerek bu işe kalkıştım.

İlk olarak 16" kartal tipi gidonumu sipariş ettim, bizim motorlarda riserlar stok gidonla yekpare olduğu için bir de riser almam gerekecekti. Bunu diğer marka motorların standart yedek parçalarından temin edebileceğiniz gibi biraz da riserdan yükseklik kazanmak istiyorsanız özel parçalara yönelebilirsiniz ki ben öyle yaptım ve Highwayhawk'ın riserını aldım.

Aldığım parçalarla birlikte motoru ustama emanet ettim ve ilk olarak yeni gidonu monte ettik ki kablo ve tel siparişleri için ölçü alınabilsin. ancak gaz telinin yettiğini gördüğümde yaşadığım sevinci anlatmama gerek yoktur heralde. geriye görece kolay temin edilebilen hidrolik ve elektrik uzatmaları kalmıştı. Tek sıkıntılı durum ise debriyaj teliydi. İşte burda ustamın pratikliği devreye girdi ve Toyota Corolla'nın el freni telini aldık ve tornacıda ucuna kancayı presleterek bir adet yüksek gidon için Shadow debriyaj teli meydana getirdi. Hidrolik hortumunu da aynı şekilde kolayca temin ettikten sonra elektrik tesisatını da kendisi uzattı ve yaklaşık 10-12 saatlik bir işçilik sonucunda motorumu bana teslim etti.

Şimdi fiyat konusuna gelelim:

gidon, khrome werks: 150 lira http://www.apachecycles.com/ape-hanger-gidon-p-852.html
riser, h-hawk 160 lira http://www.gungormotor.com/56-0062-Gidon-Yukseltme,PR-2110.html
debriyaj teli 80 lira (pres dahil)
çelik fren hortumu: 125 lira


Elektrik tesisatı kabloları ve işçilik için de toplamda 200 lira verdim

Yani bu iş toplamda bana 700 liraya mal oldu.

Daha ucuza da mal etmeniz pekala mümkün ancak özellikle gidoni riser ve fren hortumunda kaliteli malzemeye yönelmenizi öneririm zira bu üçü hayati önem taşıyor.

Son olarak ustamın da telefon numarasını paylaşayım, dileyen arara fikir alır:

Mahmut Usta (Şaşmaz / Ankara )
0 541 675 59 85